مقالات مقالات .

مقالات

اکستنشن و کاشت مژه چیست؟

ترین عوامل در زیبایی چشم ها، مژه ها هستند. صنعت زیبایی در حوضه مژه، راه ها و روش های مختلفی را طی کرده است. ریمل های حجم دهنده، سرم‌های تقویتی، فرمژه‌های داغ و سایر موارد. در میان این اقدامات، کاشت مژه بسیار مورد توجه قرار گرفته به خصوص که داشتن مژه‌های بلند و ضخیم و پرپشت آرزوی عده‌ی بسیاری است.

 


کاشت مژه

در ابتدا باید اشاره کنیم که کاشت مژه‌ای که ما به طور معمول در روزمره می‌شنویم را معمولا به اشتباه برای اکستنشن مژه به کار می‌برند. اکستنشن مژه با کاشت مژه بسیار متفاوت است. اکستنشن مژه یا به عبارتی کاشت مژه مصنوعی، به عنوان راه حلی موقت در اختیار خانم‌ها قرار گرفته تا مشکل کم‌پشتی مژه‌های خود را حل کنند. در این روش، مژه‌های ساخته شده از مواد مصنوعی، برای افزایش طول و ضخامت به مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شوند. فرایند آن کاملا بدون درد است و انجام آن حدود یک تا دو ساعت و نیم به طول می‌‌انجامد. در حالی که کاشت مژه، جراحی حساسی است که توسط متخصص و با پیوند زدن موی قسمت‌های دیگر بدن به پلک انجام می‌شود.

 


اکستنشن و کاشت مژه

 


آیا چسب مورد استفاده در اکستنشن مضر است؟

هیچ عاملی مبنی بر حساسیت یا مضر بودن این چسب ها عنوان نشده است اما باز همخ ممکن است بعضی از افراد نسبت به چسب آلرژی داشته باشند. این حساسیت به صورت لایه ی نازکی از عفونت در بالای پلک نمایان می شود. به خودی خود جای نگرانی ندارد و مسئله ی جدی نیست. اما ممکن است تا بر طرف شدن کامل این مشکل، ممکن است دچار تاری دید شوید. از آن جایی که هنگام اکستنشن مژه، چشمان فرد بسته است، چسب ضرری ندارد و تنها مسئله حساسیت مطرح است. پس بهتر است قبل از انجام اکستنشن مژه، از عدم حساسیت به چسب مورد استفاده اطمینان حاصل کنید.

 


آیا چسب مژه مضر است؟

 


چگونه مناسب‌ترین اکستنشن مژه را انتخاب کنید؟

اکستنشن‌های مژه در جنس، طول، حجم و فرهای مختلف موجود هستند. همان‌طور که در قسمت بالا هم ذکر شد، باید به همه‌ی این فاکتورها توجه کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. نوع موادی که برای ساخت اکستنشن مژه استفاده می‌شوند شامل ابریشم، مواد ساختگی و مینک مصنوعی هستند. آرایشگرتان در خصوص هر یک از این جنس‌ها با شما صحبت می‌کند و مژه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که مناسب شما هستند و بیشتری هماهنگی را با مژه‌های طبیعیتان داشته باشد.

سایر مواردی که قبل از استفاده از اکستنشن باید با آرایشگرتان در خصوص آن‌ها صحبت کنید عبارت‌اند از:

 


۱. طول اکستنشن مژه

 


انتخاب طول اشتباه اکستنشن مژه می‌تواند به مژه‌های طبیعی‌تان آسیب برساند. علاوه بر این، باعث می‌شود احساس راحتی با آن‌ها نداشته باشید و حتی ممکن است چهره‌ی شما را غیرطبیعی یا ترسناک جلوه دهند. این مژه‌ها همچنین می‌توانند خیلی سنگین باشند؛ بنابراین ممکن است مانع از رشد مژه‌های سالم می‌شوند. قانون کلی هنگام انتخاب اکستنشن مژه این است که طول اکستنشن باید ۳ تا ۵ میلی‌متر بلندتر از مژه‌های طبیعی‌تان باشد‌. علاوه‌بر‌این ضخامت اکستنشن‌ها باید تا حد ممکن به ضخامت مژه‌های طبیعی شما نزدیک باشد. هر چه ضخامت اکستنشن بیشتر از مژه‌های طبیعی‌تان باشد، تغییر چشمگیرتری را ایجاد می‌کند که ممکن است ظاهر مژه را غیرطبیعی کند. اگر می‌خواهید با اکستنشن بلند مژه به ظاهری چشمگیر دست پیدا کنید، اکستنشنی با ضخامت باریک‌تر را انتخاب کنید. به این روش می‌توانید وزن اکستنشن را کاهش دهید و به تعادل برسید.

 


طول اکستنشن مژه

 


۲. حجم اکستنشن مژه

 


اکستنشن والیوم در سال ۲۰۱۰ به محبوبیت رسید. در آن زمان افراد از اکستنشن مژه انتظاری بیشتر از افزایش طول و حالت فر مژه داشتند. این حجم زیاد مژه با استفاده از چندین اکستنشن روی یک مژه به دست می‌آید. بااین‌حال هر اکستنشن به‌نحوی ساخته می‌شود که از اکستنشن‌های دیگر سبک‌تر و نازک‌تر باشد. مژه‌های استفاده شده در این نوع اکستنشن بسیار سبک هستند؛ بنابراین بدون آسیب رساندن به مژه‌های طبیعی، ظاهر تیره‌تر و ساده‌تری را ارائه می‌دهند.

مژه‌های والیوم با تعداد اکستنشن‌های تکی که با همدیگر در یک “فن” جمع شده‌اند، تعریف می‌شوند. اکثر آرایشگرها از یک عدد به علاوه‌ی حرف D برای نشان‌دادن تعداد مژه‌های موجود در فن استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، 3D شامل سه مژه تکی است که در کنار هم جمع شده اند تا یک فن را ایجاد کنند. مژه‌های 2D-4D جلوه ای ساده‌تر و طبیعی‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند.

 


حجم اکستنشن مژه

از مژه‌های 4D تا 8D زمانی استفاده می‌شود که بخواهید مژه‌هایی حجیم‌تر و چشمگیرتری داشته باشید. اگر مژه‌های طبیعی محکمی دارید، مژه‌های والیوم با حجم بالاتر انتخاب ایده‌آلی هستند. معمولا فن‌های مژه‌های هیبریدی و والیوم 3D تا 8D هستند. مژه‌های مگا والیوم 10D تا 20D هستند. به طور طبیعی تعداد مژه‌هایی که برای شما استفاده می‌شوند به‌سلامت و طول مژه‌های طبیعی‌تان و شکل چشم‌هایتان بستگی دارد. آرایشگرتان بهترین گزینه را به شما توصیه می‌کند.

 


3. نوع فر اکستنشن مژه

 


چندین نوع اکستنشن مژه با شکل و درجه فر مختلف وجود دارد که عبارت‌اند از:

• نوع B-curl طبیعی‌ترین حالت فر است. اگر مژه‌های صافی دارید که نیاز به کمی لیفت مژه دارند، نوع B-curl برای شما انتخاب مناسبی است.

• نوع C-curl تقریبا برای تمام انواع چشم مناسب است؛ بنابراین محبوب‌ترین نوع فر است. اگر مژه‌های طبیعی نازک دارید اما دوست دارید که مژه‌هایتان بازتر و پرتر به نظر برسند، C-curl را انتخاب کنید.

• نوع D-curl زمانی مناسب است که می‌خواهید به ظاهری چشمگیری دست پیدا کنید. علاوه‌براین، اگر مژه‌های طبیعی فری دارید بهترین انتخاب برای شماست زیرا شبیه یک نیم‌دایره به نظر می‌رسد.

• در نهایت نوع L و L+ Curl دارای یک پایه صاف هستند و سپس به سمت بالا لیفت می‌شوند. اگر چشم‌های تک پلکی یا پلک‌های افتاده دارید و مژه‌هایی صاف و به سمت پایین دارید، این نوع فر را انتخاب کنید.

معمولا افراد نوع فر B، C و D را انتخاب می‌کنند. فرهای CC برای بیشتر فرم چشم‌ها مناسب نیستند و تقاضای بسیار کمی برای مژه‌های L وجود دارد.

 


نوع فر اکستنشن

 


سخن آخر

مژه‌ی بلند و پر یکی از استانداردهای زیبایی این روزها هستند. برای رسیدن به این استاندارد راه‌های مختلفی وجود دارد، از لوازم و متدهای آرایشی گرفته تا روش‌های جدیدتری مثل کاشت مژه، لیفت مژه و اکستنشن مژه. لیفت مژه نمی‌تواند حجم مژه‌های شما را زیادتر یا آن‌ها را بلندتر کند، بلکه فقط مژه‌ها را به سمت بالا لیفت می‌کند. سالن زیبایی صدف امپراطور بیوتی در نیاوران، تمامی خدمات مربوط به کاشت مژه را ارائه می دهد. این خدمات زیر نظر افراد ماهر و متخصص انجام می شود تا مشتریان گرامی کمترین نگرانی بابت کاشت مژه در نیاوران را داشته باشند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۸:۴۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)